Här kan du se de priser som just nu gäller för våra tjänster. Mer information om de specifika tjänsterna hittar du på respektive sida. i menyn. Alla priser gäller för privatpersoner och inkluderar moms.

Tillhör du någon av nedanstående kategorier så har du ALLTID minst 10% rabatt på alla våra tjänster: Personer med någon form av dokumenterad funktionsnedsättning
  • Pensionärer
  • Långtidssjukskrivna
  • Studenter som studerar minst 75%

Prislista

Typ av Tjänst Beskrivning Pris
Säkerhetskopiering Kopiering av data från en hårddisk till en annan. 350 kr
Säkerhetskopiering + lagring Kopiering av data samt lagringen av denna data. It-sjukhuset.se kan lagra data i upp till 10 år. 799 kr
Lagring av data 1000 GB lagring av data. Dina data är då skyddade mot haveri och obehörig åtkomst. Access till filerna ges efter beställning via FTP eller skickade på en hårddisk mot avgift för hårddisken. 1000 kr/år
Säker radering av data Ska du kasta din dator och är rädd att någon ska komma åt din personliga information som finns på din gamla dator. Vi kan hjälpa dig att radera all information samt förstöra hårddisken så att ingen kan komma åt informationen. 1500 kr
Installation av ny inköpt dator IT-sjukhuset startar då upp datorn och skapar användare samt installerar anti-virus programvara och uppdaterar operativsystemet samt ser till att datorn kommer åt internet om sådan uppkoppling finns. Vi ser även till att installera eventuell skrivare) 799 kr
Expresshantering (Utöver ordinarie avgift) Hantering av ärende påbörjad inom 8 timmar) 900 kr
Hembesök inom kommunen Gäller inom Eskilstuna kommun. Övriga kommuner offereras med 45 kr/mil Offert
Felsökning av inskickad dator samt returfrakt Gäller en överenskommelse. 1200 kr
Serviceavtal (privatperson IT-utrustning) Serviceavtal för dig som vill känna dig säker med ditt användande och ifall nått händer. 500 kr/månad eller 5000 kr/år.

** 3 månaders uppsägningstid och abonnemanget gäller så länge som betalning är erlagd. (Betald period återbetalas ej)

Detta ingår i abonnemanget: (ackumuleras ej)
  • Personlig servicetekniker
    (I möjligaste mån kommer du att få prata med och få besök av samma tekniker. Enda undantagen är vid sjukdom & ledighet)
  • Otursskydd för användare
    (Kan utnyttjas 1 gång per 90 dagar utan självrisk, annars gäller 600kr i självrisk)
    (När ett fel som uppstår beror på dig som användare eller mjukvara så gäller inte garantin och du som kund får stå för hela kostnaden. Med detta skydd får du hjälp vid exempelvis en viusattack eller något annat fel som kan bero på dig som användare eller mjukvaruproblem. Hjälpen består att i möjligaste mån åtgärda felet på ett kostnadseffektivt sätt alternativt en ominstallation av hela ditt system utan extra kostnad. Vi förbehåller oss rätten att välja att fabriksåterställa systemet som godtagbar åtgärd. Självklart tar vi i möjligaste mån backup på din dator innan detta görs. Om du väljer en annan lösning är vårt föreslagna debiteras ordinarie servicepris - 25%
Den enda kostnaden som kan tillkomma är om det är något som måste bytas ut i din dator/telefon. )
  • Årlig hälsocheck av din dator
    (En gång per år letar vi igenom din dator efter vanliga problem som kan finnas samt rengör din dator alternativt skickar ett rengöringskit. Om det är något som bör åtgärdas så lämnar vi ett kostnadsförslag på material och arbetstid utöver det som ingår i abonnemanget)
  • Support via E-post
  • Support via telefon
    (Du kan ringa upp när som helst och lämna ett meddelande så ringer vi upp så snart vi kan. Normalt mellan 18-21 på vardagar. ev samtalstaxa tillkommer)
  • Kostnadsfria hembesök (Inom Eskilstuna kommun. Övriga kommumer offereras separat. Om utrustningen skickas in till oss slopas avgiften på 900kr och kunden debiteras endast för eventuella utbytta delar)
  • Felsökning/Reparation
    (ev material ingår ej)
  • Rådgivning inför köp av dator/tillbehör

Ring till oss på 016-550 08 23

Supportavtal (Tjänster)

Grundavgift: 500kr per månad
Tillägg för varje tjänst som övervakas: 100kr/månad

3 månaders uppsägningstid och abonnemanget gäller så länge som betalning är erlagd. (Betald period återbetalas ej)

Detta ingår i abonnemanget: 
  • Personlig servicetekniker
    (I möjligaste mån kommer du att få prata med och få hjälp av samma tekniker. Enda undantagen är vid sjukdom & ledighet)
  • Övervakning av tjänster
    IT-Sjukhuset övervakar de tjänster som tillhandahålls enligt avtalet. Vi meddelar er kontaktperson och åtgärdar enklare problem utan kostnad
  • Felsökning
    Vi felsöker problemet och analyserar orsak.
  • Rådgivning angående lösningsförslag
    Vi föreslår en lösning samt eventuell kostnad för detta

  • Åtgärd
    Vi åtgärdar de fel som kan lösas med ett mindre ingrepp (max 60 minuter per månad) oavsett orsak. Detta kan användas upp till tre tillfällen per kalendermånad.
    (När ett fel som uppstår beror på dig som användare eller mjukvara så gäller inte avtalet och du som kund får stå för hela kostnaden)
  • Uppdatering
    Vi åtgärdar mindre uppdateringar av hemsida/e-post. Detta kan användas upp till tre tillfällen per kalendermånad.
  • Support via E-post
  • Support via telefon
    (Ni får ett speciellt VIP-nummer och kan ringa när som helst och lämna ett meddelande så ringer vi upp så snart vi kan alternativt åtgärdar det som önskas i möjligaste mån. ev samtalstaxa tillkommer)
  • Timpris á 400kr på debiterade åtgärder

Kontaktuppgifter

IT-sjukhuset strävar efter att ge personlig service till ett konkurrenskraftigt pris. Vill du ha mer information eller en gratis rådgivning är du välkommen att ringa oss:

016-550 08 20 - Order/Info
016-550 08 23 - Support